pigtúra | 2015-07-23 01:10:38 | Megjelenítve: 7830 |
Hú de nagyon régen írtam már blogot. Most legalább van miről (fotó)blogolni, mert voltam a Royal International Air Tattoon. Ez egy a teljességre kicsit sem törekedő, viszont erősen szubjektív beszámoló lesz. (Ha kell a képek eredetije írj emailt, ezek erősen csökkentett méretűek.) Az Amerikai Légierő igen komoly mennyiségű kiállítási tárggyal képviseltette magát. Jól tették, mert eddig még sem Apache-t (mármint a helikopter változatát) sem Chinookot nem láttam élőben. Most viszont repültek is. Kawasiaki P-1. Az igazat megvallva azt sem tudtam, hogy a japánok ennyire élen járnak a repülőgép fejlesztésben. Ez a világ első fly-by-light repülőgépe. A lengyelek igen érdekes gépekkel jöttek. Szu-22-vel már találkoztam élőben, ő viszont még repül, de sajnos idén csak a statikus soron lehetett benne gyönyörködni. A múlt után a jövő. Az Eurofightereknek igen jó napjuk lehetett, mert az összes mosolygott. És a lényeg! Igazából ezért akartam elmenni a repülőnapra, hogy láthassam a Mig-29 -et. Csak dinamikus bemutatót tartott, de azért lehetett róla pár jó képet készíteni így is. Egyébként ő a lengyelek 56-os oldalszámú gépe. A statikus soron csak végig rohantam. Másfél órám volt az egészre, utána kezdődtek is a bemutatók. A sort a spanyolok nyitották (Casa C-101EB Aviojet) A francia nép nem tartozik a kedvenceim közé. Az Airbus sem, ha már dönteni kell, akkor én Boeing párti vagyok. De ettől függetlenül az A400 -nak sikerült elérnie, hogy tátott szájjal bámuljak. Szerintem én már láttam ilyet élőben, de nem kapcsoltam, hogy ez az...egészen addig, amíg a futópálya egyharmadánál fel nem szállt és el nem kezdett kb 40 fokos szögben emelkedni. A képen nem azért áll ilyen furcsán ez a teherszállító, mert rosszul fogtam a fényképezőt. Amilyen jól sikerült az Airbus A400 bemutatója, a Mirage-ok olyan rosszul jártak. A képen látható gép felszállás közben egy madárral találkozott, úgyhogy csak egy iskolakört tudott repülni és már is le kellett szállnia. A másik Mirage tartott azért egy szóló bemutatót. Ha a lódarázs a ló és a darázs kereszteződéséből született, akkor az Ospreyt helikopterrepülőnek kellene hívni. A Kawasaki P-1 nem csak a statikus soron volt nézegethető, repült is. Nekem furcsa, hogy ilyen kicsik a hajtóművei. Ráadásul a hangja is egyenesen arányos a méretével, nagyon csendes. Az amerikaiak igencsak élvezetes bemutatót repültek az Apache-vel. Ez a kép sem azért ilyen, mert rosszul tartottam a fényképezőt. Nem én voltam! A pilóta tartotta rossz szögben a helikoptert! Az angolok közben a Battle of Britain 75 éves évfordulóját ünnepelték. Ennek örömére jelentősebb mennyiségű Spitfire-ök és Messerschmittek jelentek meg az égen. Mondom én, hogy a hidegháborús repülők a legszebbek! Ez a Vulcan, az utolsó repülő példány. De sajnos már csak idén repül, év végén végleg leszáll. Engem ő egy denevérre emlékeztet. Hatalmas és lapos. A hangja pedig a Mig-29 -ével vetekszik. Az eredeti feladata az volt, hogy szükség esetén atombombát dobjon Oroszországra. Ismét egy lengyel okosság. A Mig-29 és a Szu-22 mellett Mi-24 -et is hoztak. A bemutató nem volt olyan jó, mint amennyire ez a helikopter szép (főleg az Apache teljesítménye után), de attól még jó volt a levegőben látni. A hazai csapat, a Red Arrows. A sokgépes bemutatók közül magasan ők voltak a legjobbak, de azért mégsem egy "Törők, cillagok!". A múlt ketresztezi a jövő útját. Avagy Spitfire és Eurofighter a Battle of Britain évfordulója alkalmából. Végre! Erre vártam egész nap. A Mig-29 felszálláshoz készülődik. A kecskeméti búcsúrepülés után nem gondoltam volna, hogy fogok én még repülő 29-est látni. De szerencsére igen! Azért itt rendesen gondban voltam, hogy fényképezzek vagy a bemutatót nézzem. A hangja még mindig gyönyörű. Remélem látjuk még egymást! Ismét egy amerikai, a Chinook. Végül is ha egy kutyát meg lehet tanítani pitizni, akkor egy helikoptert miért ne lehetne? Igaz a kutyáknak adnak jutalom falatot utána, a helikoptereknek meg nem. Szegény helikopterek. Finn F-18-as. Most láttam először a kobrát nem orosz repülőtől. És a napot a franciák zárták. Jövőre ugyan itt. Igaz legközelebb előbb kell megvennem a jegyet, mert csak vasárnapra kaptam már. Szombaton is kellett volna mennem, akkor rendesen végig tudtam volna nézni a statikus sort is. Egyébként vasárnap is kitették a megtelt táblát, másfél héttel a show előtt elfogytak arra a napra is a jegyek. | ||
http://blog.htmm.hu/link/?id=796 | 2 db komment. |