blog2014-08-17 21:47:15Megjelenítve: 1432

Szerintem én akkor is el fogok menni nyaranta vízitúrára, ha már meghaltam. Igaz, akkor a bográcsozásnál babgulyás helyett agygulyást kérek majd inkább.
Idén az először induló Dunakanyar kombinált túrára mentem. Ez rövid, 3 nap evezésből és egy nap gyalogtúrából áll. Megint vonattal, persze nem volt zökkenőmentes, de a Startos ügyfélszolgálatos nagyon segítőkész volt. Nem tudom miért gondoltam, hogy egy nemzetközi vonat (még ha IC is) pontos lesz. Már Fehérváron késtünk több mint fél órát és ehhez még csak fel sem kellett szállnom a vonatra. A Déliből át az Árpád hídhoz, de esélytelen volt, 5 perccel lemaradtam a vonatpótló buszról. Az egyetlen probléma ezzel csak az, hogy az otthon nyomtatott jegy adott vonatra szól. Ezzel a problémával még az ügyfélszolgálatos nem találkozott, rövid telefonos segítségkérés után mondta, hogy a késés miatt innentől kezdve aznap bármelyik vonatra jó a jegyem, de ha gond lenne ő is azzal a pótló busszal megy amelyikkel én, csak küldjem oda hozzá a jegyvizsgálót. Nem volt gond. A tervezetthez képest egy órával később értem a kempingbe, már tartott az eligazítás. Pont a lényegre értem oda: másnap tízkor indulunk. Regisztráció, fizetés, evés, alvás. Evés előtt még kiderült, hogy a kemping kocsmájában a személyzetnek is van humora. Nem tudtam, hogy van-e felszolgálás, úgyhogy a pultnál kértem egy étlapot. Erre előjött a főpincér: "Elnézést, a hölgy még diák", odafordul a pincércsajhoz: "Legközelebb úgy add oda az étlapot, hogy Parancsoljon uram!". Hát jó ha játszunk, akkor csak komolyan, visszaadtam az étlapot. Egy parancsoljon uram/köszönöm hölgyem párbeszéd után már volt is étlapom és mind a két felszolgáló nagyon jól vette a lapot.
Másnap reggel indulás tízkor. Előtte még bemutattak a három leányságnak. Meglepően jól ment minden, pedig volt olyan köztük, akinek ez volt az első vízitúrája. Rövid forgolódás és gyakorlás után nagy iramban kezdtünk csorogni. Motorcsónakos kíséretünk volt, úgyhogy látótávolságon belül kellett maradnunk. A táj nagyon szép, de furcsa volt, hogy a folyó sokkal szélesebb, mint amit megszoktam (és ezzel nem csak én voltam így).
Este még két liter pálinkát ajánlottak ha beleborítom a csajokat a Dunába, aztán vacsora -slambuc!- és alvás.
Második evezős napon Dömösig eveztünk. A felajánlott pálinkát majdnem megnyertem, de aztán mégsem. A 40 centis, hajók által keltett hullámokra sokkal kényelmesebb merőlegesen rámenni mint oldalazva. Azért nem borultunk. Közben megszületett a túra mondata: "Innen jön!" Értsd: tőlünk jobbra három méterre 40 centis hullámok közelednek. Nem sokkal később a túra kérdése is elhangzott: "Miért van a hajón hullámlapogató?" A kérdésre a helyes válasz pedig: azért van a kompon elöl és hátul rámpa, mert azon hajtanak fel és le az autók. A táj még szebb volt mint előző nap és kezdtünk összeszokni, a hangulat is egyre jobb lett. A vacsora babgulyás volt, a bográcsolásba kicsit én is be lettem fogva kuktának. Csak kevergetnem kellett, de szerintem az alkaredzés szaunában kifejezés sokkal jobban illik erre a tevékenységre. Vacsora után közös kártyázás némi pálinkás esély kiegyenlítéssel. Majdnem kabaréba fulladt, rég röhögtem ilyen jót.
A harmadik napon jött a gyalogtúra. Ilyenen még nem voltam, de biztos leszek még. A program: Rám-szakadék - Dobogókő, a napi táv 21 km lett. A Rám-szakadék gyönyörű! Nem is gondoltam volna, hogy Magyarországon ilyen is van. A szintkülönbség is elég nagy, itt már azért már a nap végére éreztem, hogy vannak lábaim és például csípőhajlító izmom is. Bolognait vacsoráztunk, ideális választás egy ilyen túra után. Igaz repeta csak félig jutott már (gyorsabban fogyott a hús mint a tészta), de minek eszem annyit, mint hat disznó. Ismét kártyázással egybekötött kabaréval zártuk a napot.
Az utolsó nap. Ez volt a leghosszabb evezős nap a túrán, valamivel több mint 23 km. Annak ellenére, hogy ez volt egyben a hazautazás napja nem rohantuk végig a túrát, csorogtunk is eleget, hogy egy kicsit hosszabb legyen. A táj továbbra is szép volt, de azért már éreztem, hogy mindjárt vége. Gyors kenumosás, átöltözés után indulás haza.
Ha a hír igaz, akkor a jövő évi terv a Körös és egy gyalogtúra. Már most várom!